ASSALAMMULAIKUM...
arini ak cm byk mse agt n xtwu nk wt ape...
nk ce bku jep...sakitla kple...
2la rajin noo nk update blog nie...
aku nk cte ckit sal pengalaman ak nie...
cm ak tulis kt title ats ue sal penghijrahan...
p xbso mane pn perhijrahan y ak wat...
dwu ak nie seowg y freehair n skunk da bertudung...
cmner ak bleh nk bertudung ea..k ak nk cte ckit...
ak pernah bertudung mse akhir form 3...mse ue ak berniat...
n ak laksanekn niat ak ue....p malang yer skjap je ak bertudung last2 freehair blik....
cm anggn taik aym owg kate...mule2 bnggng gak...yela jp bertudung jp x...cm men2...
p mse form 5 ak da mle nk bertudung lex p ak just pakai mse lau der kenduri2 jep..xpakai strusye...
paz ue ak terima tawaran form 6...
mse ue ak dapat klas SYARIAH..kelas agame...dikatekan dalam kelas ue mmg byk y bertudung...
n ade gak la y 2 3 owg y xbertudung...ak kn klas syariah so ustad ak nie sllu bg nsht sal soh tutup aurat nie...
mang kdng2 tersentuh la...n terpikir blela mse ak nk bertudung nie...p lau bley kali nie lau da bertudung xnk la bukak2 lagi..n last2 ak da pk masak2 n wt kputusan y ak nk bertudung...haaa...alhmdullh la sampai skunk la ak da bertudung...n harap2 berterusan...amin...n da xpayah nk lari2 lagi n malu kalau jmpe ckgu terutame yer lau jpe ustazah or ustad ak..hihi...
tpi skunk ramai owg ckp y bertudung nie bertudung dsbbkn tok berfesyen bukan utk allh taala...
kte xboley aggp mcm 2...mungkin niat pertame owg y nk bertudung disbbkn 2 adlh tggngjwb sbgai umat islam...y k.2 antreye dsbbkan nk ttup aurat n y ketiga adlh niat mrke nk berfesyen...2 xslh ape...sbb ade kbaikn y kte boley lihat dri sudut tu...kebaikan yer tgok ramai owg islam y da bertudung skunk...
berfesyen digalakakn slgi msih aurat tertutup....
ade jgak owg mnggap owg y bertudung ni adlh owg y baik,, dan y xbertudung itu jahat...
ade jugak owg mggap y bertudung itu xsmstiyer baik...dan y tidak bertudung itu xsmstiyer jahat...
semua nie adalah lumrah,,,,kite x boley menilai sseorang itu dari pakaian yer tau pn rupe yer...sepatut yer kte bernilai ssorag ue dri ati yer...xsmstiyer owg y xbertudung itu jahat...mungkin ade sbb y wt kan mrk xbrtudung...mgkin belum sampai mse yer lagi...n xsmsti yer y bertudung tu adlah baik...manusia adlah mkluk allh y xprnh lepas dripde mmbuat salah...n stiap manusia adlah same y mbezakn kte hnye kebaikan dan keburukan seseorang itu...
RENUNG2KANLAH N SELAMAT BERAMAL...
HAHA...
nie antre gambar bru2 bertudung...
+ak update nie bkn nk berbgge dri or nk skitkan ati owg...
lau ade y trse mnx maaf sgt.....+